031-55454584

یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب

یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب

یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب

در دنیای مدرن امروز که در آموزش تحول عظیمی اتفاق افتاده است. دیگرکسی نمی‌تواند نبود امکانات را مانع پیشرفت خود بداند. به طور مثال در میان پلتفرم‌های مختلف اینترنتی، یوتیوب در میان افراد بسیار محبوب است. چرا که چیزهای زیادی برای کشف، یادگیری و امتحان‌کردن در این پلتفرم  وجود دارد. مثلاً می‌توانید در کلاس‌های آشپزی شرکت کنید، درباره تاریخ بیاموزید، در کنار متن آهنگ بخوانید، با سازندگان ویدئو در نظرات تعامل کنید، برای سفر به کشورهای دیگر برنامه‌ریزی کنید و حتی فیلم‌های خود را بسازید؛ اما یکی از پرطرف‌دارترین آموزش‌های یوتیوب، آموزش زبان انگلیسی است. تاک لاین که یک آموزشگاه زبان انگلیسی در کاشان است شما را با این نوع روش یادگیری زبان آشنا می‌کند. پس با ما همراه باشید.

روش‌های یادگیری زبان با استفاده از یوتیوب

همان‌طور که گفتیم یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب این روزها بسیار محبوب شده است. چرا که با ابزارهای مختلف می‌توان به اینترنت دسترسی پیدا کرد. با این اوصاف در زیر به روش‌های مختلف یادگیری زبان از طریق یوتیوب اشاره می‌کنیم.

فیلم‌های کوتاه را تماشا کنید و یک نقد یا خلاصه بنویسید

هزاران فیلم کوتاه خوب در یوتیوب وجود دارد.  یکی از راه‌های تمرین نوشتاری این است که یک فیلم را تماشا کنید و سپس خود را برای نوشتن نقد فیلم کوتاه به چالش بکشید. برای این کار ابتدا یک فیلم کوتاه را جستجو کنید.بعد از دیدن فیلم موردنظرتان خلاصه‌ای از داستان، شامل ایده‌ها و نظرات خود را بنویسید. در مرحله بعد، به سایت‌های نقد فیلم بروید و لغات و عبارات جدیدی پیدا کنید. ممکن است مجبور شوید از یک فرهنگ لغت آنلاین، یک وب‌سایت مفید زبان استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید از چنل یوتیوب تاک لاین بهره ببرید. یا از معلم خود کمک بخواهید. در نهایت یک نقد کوتاه از فیلمی که تماشا کرده‌اید بنویسید. به معلم خود نشان دهید و بازخورد بخواهید و سپس به تمرین ادامه دهید.

سرعت ویدئوهای یوتیوب را کاهش دهید

هنگامی که در حال یادگیری یک‌زبان هستید، ممکن است ویدیو افرادی با زبان‌اصلی را ببینید که با سرعت صحبت می‌کنند که البته این صحبت‌کردن شاید به نظر شما سریع به نظر میرسد. پس اگر می‌خواهید با ویدئویی که در حال تماشای آن هستید همراه باشید و احساس بدی نداشته باشید بهتر است هرچه بیشتر تمرین کنید. پس سعی کنید سرعت ویدئوها را کاهش دهید تا دیالوگ با سرعتی که شما درک می‌کنید گفته شود. ساده‌ترین راه برای انجام این کار فشاردادن کلیدهای < و > روی صفحه‌کلید است که کلیدهای پیش‌فرض برای تغییر سرعت ویدئو هستند. اما اگر صفحه‌کلید غیرانگلیسی دارید یا تنظیمات خود را تغییر داده‌اید. در این صورت، روی نماد «دنده» در گوشه سمت راست پایین ویدئو کلیک کنید تا تنظیمات باز شود، سپس روی «سرعت» کلیک کنید. بعد از آن می‌توانید سرعت را به هر مقداری که برای شما بهتر است تنظیم کنید.

به آهنگ‌هایی که دوست دارید با زیرنویس گوش دهید و متن آن را مطالعه کنید

 یکی دیگر از راه‌های لذت‌بخش و جالب برای یادگیری لغات و عبارات جدید، تقویت شنیداری و تلفظ شما با تماشای موزیک ویدئوهای یوتیوب است؛ بنابراین اگر می‌خواهید تلفظتان بهتر شود اشعار آهنگی را که انتخاب کرده‌اید در گوگل جستجو کنید. بعد از آن می‌توانید از یک فرهنگ لغت برای مطالعه و یادگیری واژگان جدیدی که با آن مواجه می‌شوید، استفاده کنید.

دوره‌های زبان آنلاین را دنبال کنید

در یوتیوب دوره‌های زبان به‌صورت رایگان وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. پیداکردن این دوره‌ها بسیار ساده است. کافی است که در کادر جستجو در نوار جستجو این دوره را تایپ کنید. یکی از چنل‌های یوتیوب برای یادگیری زبان چنل تاک لاین است که آموزش‌های بسیار خوب و کاربردی برای آموزش زبان دارد.

برای یوتیوب خود ویدئو بسازید 

ساختن ویدئوی یوتیوب برای خودتان هم سرگرم‌کننده و هم آموزشی است و خبر خوب این است که هرکسی می‌تواند این کار را انجام دهد. هرچند که ممکن است وقتی برای اولین‌بار می‌خواهید فیلم‌برداری کنید و ویدئو خود را بسازید کمی استرس داشته باشید. اما توصیه می‌کنیم در مورد علایق خود صحبت کنید تا استرستان کمتر شود. پس هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، علاقه بیشتری هم پیدا خواهید کرد. در زیر به چند ایده برای آنچه می‌توانید در مورد آن صحبت کنید اشاره می‌کنیم.

  • شما می‌توانید از سفرهای خودتان فیلم‌های کوتاه بسازید.
  • شما می‌توانید وقتی به رستوران می‌روید غذاها را بررسی کنید.
  • درباره کتاب‌ها، فیلم‌ها یا موسیقی موردعلاقه خود صحبت کنید.
  • اگر در یک کار حرفه‌ای هستید در آن حیطه مشاوره بدهید.
  • حتی می‌توانید در مورد یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنید.

ولاگر ها را دنبال کنید

ولاگرها به کسانی گفته می‌شوند که از خودشان در زمینه‌ها مختلف مثل سفر، بازی‌ها ویدئویی و … ویدئو می‌سازند. شما می‌توانید بر اساس علاقه خود این ولاگرها را پیدا کنید و چنل آنها را دنبال کنید. وقتی ویدئوها را پیدا کردید. مانند هر تمرین گوش‌دادن با آن رفتار کنید. به تلفظ آنها گوش کنید کلماتی را که با آنها ناآشنا هستید بنویسید. سعی کنید جملات را تکرار کنید.

گوش‌دادن به لهجه‌های مختلف را تمرین کنید

می‌توانید از یوتیوب برای پیداکردن تعداد زیادی از ویدئو های انگلیسی‌زبان‌ها با لهجه‌های مختلف استفاده کنید. هرچه بیشتر به لهجه‌های مختلف گوش دهید، درک آنها برای شما آسان‌تر خواهد بود.  به یاد داشته باشید، اگر در ابتدا درک افراد برایتان دشوار است، ویدئوهایی را با زیرنویس انتخاب کنید. توجه کنید که میلیون‌ها ویدئو در یوتیوب وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید چیزی را پیدا کنید که موردعلاقه شما باشد. اگر می‌خواهید لهجه‌های خاصی را تمرین کنید، در زیر چند ایده وجود دارد:

  • به دنبال گزارش‌های خبری باشید: هر کشوری گزارش‌های خبری دارد. اگر گزارش‌های خبری محلی را در کشورهای مختلف جستجو کنید، پیداکردن لهجه‌های خاص آسان است.
  • جستجو برای برنامه‌های گفتگو: برنامه‌های گفتگو می‌تواند به‌سختی قابل‌درک باشد، اما درعین‌حال راه خوبی برای یادگیری پیگیری مکالمات به زبان انگلیسی با لهجه‌های مختلف انگلیسی هستند.
  • کلیپ‌های برنامه‌های سفر را پیدا کنید: درک برنامه‌های سفر معمولاً کمی ساده‌تر است. شما می‌توانید لهجه‌های مختلف انگلیسی و غیربومی انگلیسی را بشنوید و این یک راه خوب برای آموزش گوش شما است.

 درک شنیداری و نوشتاری خود را با استفاده از زیرنویس‌های بهتر کنید

اگر می‌خواهید درک شنیداری خود را بهتر کنید و کمی‌نگران درک لهجه‌ها هستید، بهتر است ویدئوهای کوتاهی را پیدا کنید که شامل زیرنویس باشد. برای خواندن زیرنویس‌ها به‌سادگی روی دکمه “CC” کلیک کنید. اگر نمی‌توانید دکمه «CC» را ببینید، به این معنی است که هیچ زیرنویسی در ویدئویی که انتخاب کرده‌اید وجود ندارد.

جمع‌بندی

استفاده از ویدئوهای یوتیوب راهی فوق‌العاده برای یادگیری و بهبود زبان انگلیسی شماست. این روش به شما کمک می‌کند درک شنیداری و واژگان خود را در حین یادگیری چیزهای هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بهبود بخشید.  به طور مثال در چنل تاک لاین در یوتیوب ویدئوهای کاربردی آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. تاک لاین یک آموزشگاه زبان در کاشان است که به‌صورت حرفه‌ای و بر اساس متدهای روز دنیا زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد.

فهرست مطالب

نوشته های تازه

نمره بالا در آیلتس

تاک لاین که یک آموزشگاه زبان در کاشان است مشاوره حرفه‌ای در زمینه آیلتس ارائه می‌کند.

Search

عضویت در خبرنامه تاک لاین

حتما بخوانید !

تاک لاین چیه؟

دنیای امروز، دنیای ارتباطات هست و برای کسب هر موفقیتی نیاز داریم تا ارتباط...

ویژگی آموزشگاه زبان خوب

تاک لاین آموزشگاه زبان در کاشان تمام ویژگی‌های یک موسسه زبان خوب را دارد.

چرا در مدرسه زبان یادنگرفتیم؟

تا حالا فکر کردی چرا با مدرسه، دانشگاه زبان انگلیسی رو یاد نگرفتی؟