031-55454584

نمره بالا در آیلتس

نمره بالا در آیلتس

نمره بالا در آیلتس

چطور برای آیلتس نمره بالایی کسب کنیم؟

خیلی از افراد تمایل دارند که برای ادامه تحصیل، کارآموزی یا یک موقعیت شغلی به کشورهای انگلیس زبان مهاجرت کنید. یکی از شرایط ورود به این کشورها داشتن نمره زبان آیلتس است. در واقع، اگر رویای تحصیل یا کار در کشورهایی اروپایی، استرالیایی یا آمریکایی را دارید، باید در آزمون آیلتس نمره بالایی کسب کنید. مسلماً باید خودتان را برای این آزمون آماده کنید. آموزشگاه تاک لاین که یک آموزشگاه زبان در کاشان است شما را با نکات مهمی که منجر به نمره خوب آیلتس می‌شود. آشنا می‌کند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید این نکات چیست؟ و برای گرفتن نمره بالا از آیلتس چه کاری باید انجام دهید؟ همراه ما باشید. 

آموزش زبان

نکات مهم برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس

برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس باید نکاتی را رعایت کنید که ما در زیر به این نکات اشاره می‌کنیم. 

نسبت به آزمون آیلتس شناخت داشته باشید

یکی از مهم‌ترین نکات در آزمون آیلتس این است که از تمام جزئیات این آزمون اطلاع داشته باشید. به طور مثال باید بدانید که دو ماژول در آزمون آیلتس وجود دارد. ماژول آکادمیک که برای اهداف تحصیلی و شغلی است و ماژول آموزشی عمومی برای کسانی است که قصد مهاجرت یا کارآموزی را دارند. هرچند که هر دو ماژول دارای بخش‌های مشابهی هستند. تفاوت آنها این است که ماژول آکادمیک اصطلاحات و عبارات فنی بیشتری دارد، درحالی‌که ماژول آموزشی عمومی بیشتر برای زبان انگلیسی روزمره است. یعنی کسانی که در آزمون آکادمیک شرکت می‌کنند باید بیشتر روی مقالات دانشگاهی و واژگان تمرکز کنند و کسانی که در آزمون آموزشی عمومی شرکت می‌کنند باید عبارات روزانه بیشتری بیاموزند؛ بنابراین اولین کار، انتخاب ماژول است. اینکه کدام ماژول با اهداف شما سازگارتر است؟ بدون شک اگر در دوره‌های آموزشی شرکت کنید از همان ابتدا می‌توانید با مشاوره گرفتن از مشاوران حرفه‌ای هدف خود را مشخص کنید. به طور مثال مشاوران تاک لاین که یک آموزشگاه زبان در کاشان است در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند.

مدیریت زمان را یاد بگیرید

مانند هر آزمون دیگری، آیلتس مدت‌زمان مشخصی دارد و اگر می‌خواهید نمره بالایی کسب کنید، باید یاد بگیرید زمان خود را به طور مؤثر مدیریت کنید تا به سؤالات در زمان اختصاص‌داده‌شده به هر بخش پاسخ دهید. به طور مثال، سعی کنید یک تست ریدینگ را در 30 دقیقه حل کنید؛ چون زمان اختصاص‌داده‌شده برای بخش خواندن در آزمون است. برای اینکه برای بخش اسپیکینگ آیلتس آماده شوید، به مدت 4 تا 5 دقیقه در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید. در واقع، شما باید برای یک آزمون سخنرانی حداقل 5 دقیقه‌ای آماده شوید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا بر مشکل زمان صحبت‌کردن در طول آزمون واقعی غلبه کنید. علاوه بر این، حتی اگر یک متن کوتاه را در یک ساعت بنویسید، باوجوداینکه مهارت‌های نوشتاری خوب دارید. این مهارت خوب به شما کمکی نمی‌کند تا وقتی که نتوانید زمانتان را مدیریت کنید. در واقع، شما باید به تمام سؤالات پاسخ دهید و هر بخش را به پایان برسانید، در غیر این صورت بر امتیاز شما تأثیر منفی می‌گذارد. 

 از منابع مختلف استفاده کنید

تمرین خواندن از منابع مختلف به شما کمک می‌کند سرعت مطالعه خود را افزایش دهید و زمان مطالعه خود را بهتر مدیریت کنید و بر درک شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت. شما باید پورتال‌های خبری، وب‌سایت‌هایی با مقالات دانشگاهی، انتشارات آمادگی آزمون و حتی سؤالات و موضوعات آزمون‌های قبل را مطالعه کنید. به پیشنهاد تاک لاین (آموزشگاه زبان در کاشان) به طور کل، هرزمان که چیزی مرتبط با آزمون به دست آوردید، آن را تجزیه‌وتحلیل کنید. کتاب‌های مناسب برای سطح انگلیسی خود را پیدا کنید و در اوقات فراغت آنها را مطالعه کنید. این تمرین‌ها به مهارت‌های شما در هر بخش از آزمون کمک می‌کند.

برنامه انگلیسی

 برنامه‌های انگلیسی‌زبان را تماشا کنید

بسیاری از افراد برای گرفتن نمرات خوب در بخش شنیداری مشکل دارند. دلیل اصلی این است که شما فقط یک‌بار می‌توانید قطعه لیسنینگ را گوش کنید. یعنی اگر یک کلمه را از دست بدهید، می‌توانید پاسخ یک سؤال را نیز از دست بدهید. تمرین زیاد گوش‌دادن، شانس شما را به‌شدت افزایش می‌دهد. بهترین منابع برای تمرین مهارت‌های شنیداری، نمایش‌ها، فیلم‌ها، آهنگ‌ها، اخبار و کانال‌های رادیویی به زبان انگلیسی هستند. اگر از این منابع به طور مؤثر استفاده کنید، به شما کمک می‌کنند شنونده بهتری شوید. تماشای فیلم‌ها و نمایش‌ها با زیرنویس انگلیسی برای ماژول آموزشی عمومی و کانال‌های علمی برای ماژول آکادمیک مفید هستند.

دایره لغات خود را گسترش دهید

هر کلمه یا عبارت جدیدی که یاد می‌گیرید برای شما مفید است. چون ممکن است که در طول تمرین خواندن انگلیسی با آن مواجه می‌شوید. به همین دلیل، دانش واژگان عامل مهمی در موفقیت آیلتس هستند و راه رسیدن به نمره آیلتس بالا از طریق دایره لغات گسترده و متنوع می‌گذرد.

نوشتن و صحبت‌کردن به زبان انگلیسی را تمرین کنید

به گفته معلمین تاک لاین (آموزشگاه زبان در کاشان ) بهتر است نقاط ضعف خود را پیدا کنید. چرا که بخش‌های نوشتاری و مکالمه انگلیسی بخش‌هایی هستند که بیشتر افراد با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شما باید تمرین این مهارت‌ها را در اولویت قرار دهید و آنها را توسعه دهید تا نمرات بهتری کسب کنید؛ بنابراین، تمرین، تمرین و تمرین عامل مهم موفقیت است. به طور مثال می‌توانید برای توسعه بیشتر مهارت‌های نوشتاری خود یک دفتر خاطرات به زبان انگلیسی داشته باشید. یا یک دفترچه همراه داشته باشید و سعی کنید متن‌های کوتاهی در مورد موضوعات مختلف بنویسید. در واقع هدف یادگیری عبارات و جملات استاندارد نوشتن است. این فعالیت‌ها به شما کمک می‌کند تا جملات بهتری را در آزمون نوشتن انگلیسی خود بسازید. علاوه بر این آمادگی آیلتس برای اسپیکینگ متفاوت است. در واقع، تمرین برای این بخش می‌تواند برای برخی سخت باشد چرا که به یک شریک برای صحبت‌کردن  نیاز دارند.  بنابراین بهتر است شما با یک دوست مکالمه را تمرین کنید و فراموش نکنید که قبل از آزمون اصلی تمرین مکالمه را بیشتر کنید.

آیلتس 

از یک متخصص کمک بگیرید

ممکن است خودتان به‌تنهایی به‌صورت آزمایشی مسیر آیلتس را رفته و نتیجه مطلوب را نگرفته باشید. در واقع، شما به کمک کارشناسان آیلتس نیاز دارید که می‌توانند شما را در این فرایند دشوار راهنمایی کنند.  درست است که انگلیسی شما در سطح خوبی است. اما بااین‌حال، آیلتس تمام مهارت‌های انگلیسی شما را به طور همزمان آزمایش می‌کند و اگر از این نکات استفاده نکنید و برای آزمون آماده نشوید، به‌احتمال زیاد در بخش‌های کلیدی مانند رایتینگ و اسپیکینگ با مشکلاتی مواجه خواهید شد؛ بنابراین برای گرفتن کمک از کارشناسان می‌توانید از تاک لاین (آموزشگاه زبان در کاشان) کمک بگیرید. 

جمع‌بندی

برای افزایش شانس خود برای گرفتن نمره بالا آیلتس، می‌توانید کلاس‌های خصوصی بگیرید، شروع به رفتن به آموزشگاه زبان انگلیسی کنید یا از اپلیکیشن‌های آنلاین استفاده کنید. به طور کل آماده‌سازی آیلتس به‌خودی‌خود سخت نیست؛ بلکه فرایندی است که باید به‌خوبی مدیریت شود.  تاک لاین ( آموزش زبان در کاشان ) آماده است تا به شما در رفع نقاط ضعف، تقویت مهارت‌های زبان و دادن پاسخ‌های سریع و صحیح به تمام سؤالات به شما کمک کند. برای آشنایی با تاک لاین کافی است به سایت این آموزشگاه مراجعه کنید. 

فهرست مطالب

نوشته های تازه

Search

عضویت در خبرنامه تاک لاین

حتما بخوانید !

چرا در مدرسه زبان یادنگرفتیم؟

تا حالا فکر کردی چرا با مدرسه، دانشگاه زبان انگلیسی رو یاد نگرفتی؟

ویژگی آموزشگاه زبان خوب

تاک لاین آموزشگاه زبان در کاشان تمام ویژگی‌های یک موسسه زبان خوب را دارد.

یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب

چنل یوتیوب تاک لاین (آموزشگاه زبان در کاشان) یکی از بهترین چنل‌های خوب در آموزش...